Kako se znebiti neprijetnih misli

Trenutno berem izredno zanimivo knjigo avtorja Russa Harrisa The Happiness Trap: How to Stop Struggling and Start Living. Govori o tem, v kakšno past se radi ujamemo, medtem ko iščemo srečo.

Ljudje smo namreč prepričani, da se moramo zato, da bi bili srečni, popolnoma izogniti neprijetnim čustvom in mislim. Ali je to zares res, bo tema kakšnega drugega prispevka, danes pa bi se osredotočila na razmišljanje avtorja o mislih.

 

Kaj so misli?

Kaj bi rekli, da so misli? Če dobro pomislimo, so misli le besede, ki se v nekem trenutku nahajajo v naši glavi – niso ne slike, ne občutki, samo besede. A mi jim pripisujemo vse mogoče pomene.

Za nas so misli:

  • resničnost – kar mislimo, se dejansko dogaja tukaj in zdaj;
  • resnica – zato jim popolnoma verjamemo;
  • pomembne – resno jih vzamemo in jim namenimo vso našo pozornost;
  • ukazi – avtomatično jih ubogamo;
  • modre – predpostavljamo, da misli najbolje vedo, kako in kaj, in sledimo njihovemu nasvetu;
  • lahko grožnje – nekatere misli so lahko strašljive in skrb vzbujajoče, zato čutimo potrebo, da se jih znebimo.

 

Pa je to res?

Ste se kdaj vprašali, ali so misli res to, kar mislimo, da so oziroma kar jim pripisujemo, da so? So res pomembne? So resnica? So res modre? Naredimo vajo.

1. korak: Zamislite si neko misel, ki si jo pogosto prikličete v spomin in vas vznemirja.

Na primer:

Jaz sem zguba.”

Nihče me ne mara.”

Vse je bedno.”

Izberite svojo misel. Osredotočite se nanjo in se vživite vanjo za kakih 10 sekund.

2. korak: Sedaj svoji misli dodajte stavek: “Imam misel, da ________.”

Glede na naše zgornje primere bi se vaša nova misel glasila takole:

Imam misel, da sem zguba.”

Imam misel, da me nihče ne mara.”

Imam misel, da je vse bedno.”

3. korak: Misel še razširite s stravkom: “Opažam, da imam misel, da ________.”

Torej:

Opažam, da imam misel, da sem zguba.”

Opažam, da imam misel, da me nihče ne mara.”

Opažam, da imam misel, da je vse bedno.”

Kaj ste opazili med vajo? Takoj, ko ste dodali dodatni stavek, ste se distancirali od misli in ni bila več tako strašljiva, pomembna, resnična, ukazovalna…, kajne?

 

Kaj pa so potem misli?

Predstavljeno tehniko distanciranja od neprijetnih misli lahko uporabite za vse neprijetne misli, ki jih premlevate. Ko uporabljate dodatna stavka, ki smo ju navedli (“Imam misel, da…” in “Opažam, da…”), je verjetnost, da bi se zaradi vaših misli obremenjevali ali se počutili, kot da vas držijo v pesti, precej manjša. Namesto tega lahko vidimo misli kot to, kar so v resnici – nič več kot besede, ki se nam podijo po glavi.

Prepoznamo lahko, da:

  • so misli le zvoki, besede, zgodbe, deli jezika;
  • lahko so resnične ali pa ne, zato jim ne verjamemo avtomatično;
  • lahko so pomembne ali pa ne in smo nanje pozorni le, če so nam v pomoč;
  • niso ukazi, zato nam jih ni treba ubogati;
  • lahko so modre ali pa ne, zato ne sledimo avtomatično njihovemu nasvetu;
  • nikoli niso grožnja, saj nas še tako grozljive misli ne ogrožajo.

Zatiranje neprijetnih misli in poskusi, da bi se jih na silo znebili, nam ponavadi ne prinašajo nič dobrega, saj jih tako le potlačimo, da kasneje v vsej svoji veličini zopet planejo na površje. Enostavno priznajmo, da neprijetno misel imamo in jo opazujmo. “Opažam, da imam misel, da nisem dovolj usposobljena za to in to.” Tako se boste distancirali od nje, misel pa bo postala manj strašljiva, ukazovalna, pomembna, resnična…

 

Kakšne so vaše izkušnje z vajo? Delite jih z nami!

Nina Rapilane Obran
direktorica pri | nina@projektzivljenje.si | | + prispevki

Nina je pravnica, NLP Coach, izvajalka EFT metode in strastna zagovornica ideje poskrbeti zase. S pomočjo navedenih tehnik vam pomaga pri premagovanju mobinga in obvladovanju stresa ter vas nauči, kako učinkovito poskrbite zase.

Posted in Vaje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja