Eden najbolj uporabljenih stavkov v današnjem času je „Nimam časa za spanje/odmor/počitek.“ Ljudje smo se prignali tako daleč, da smo tudi v resnici prepričani, da nimamo časa za počitek in spanje. Kadar si ju vendarle vzamemo, se počutimo slabo, kot da lenuharimo ali pa izgubljamo čas za kaj bolj pomembnega.

Zaskrbljujoče je, da smo na nenehno zaposlenost še celo ponosni. A se ne zavedamo, kako s tem, ko si ne vzamemo časa za dovolj kvalitetnega počitka in spanca, škodujemo sami sebi. Kronična utrujenost, izčrpanost, celo izgorelost so v svetu in tudi pri nas čedalje bolj v porastu.

Kvaliteten počitek in spanje sta nujno potrebna za naše normalno funkcioniranje in zdravo življenje. Posledice, ki jih lahko utrpimo zaradi pomanjkanja počitka in spanja, so lahko hude:

  1. Naš um ne deluje optimalno.

  2. Naše razpoloženje se poslabša.

  3. Naš reakcijski čas se upočasni.

  4. Pomanjkanje spanja lahko zviša naš krvni tlak in možnosti za nastanek oz. razvoj bolezni srca in ožilja.

  5. Poveča se naš apetit in hrepenimo zlasti po hrani, bogati z maščobami in ogljikovimi hidrati.

  6. Poslabša se naš imunski sistem.

Odrasli ljudje potrebujemo od 7 do 9 ur spanja na dan. Svet se ne bo podrl, medtem ko boste spali, zato poskrbite zase in si zagotovite dovolj počitka in kvalitetnega spanca.

 

Poiščite pomoč pri ozaveščanju svojih potreb in želja. Več o počitku in spanju preberite v arhivu člankov