Samopodoba je še en od stebrov skrbi zase, saj vpliva na našo samozavest in zaupanje vase. Predstavlja našo notranjo sliko oz. idejo o tem, kako vidimo sami sebe in kako mislimo, da nas vidijo drugi.

Pri raziskovanju svoje samopodobe se vprašamo:

  1. Kako mislim, da izgledam?

  2. Kako vidim svojo osebnost?

  3. Kakšne vrste človek mislim, da sem?

  4. Kako mislim, da me vidijo drugi?

  5. Kako zelo se imam rad_a in kako zelo me imajo, po mojem mnenju, radi drugi?

  6. Kakšen status mislim, da imam?

Kot lahko opazimo, se samopodoba nanaša na dojemanje same_ga sebe, to pa se lahko močno razlikuje od tega, kako nas dojemajo drugi ljudje. Ni tako redko, da imajo nekateri ljudje, katere okolica dojema kot uspešne, pametne, lepe…, o sebi slabo samopodobo. Tudi obratno drži – nekateri ljudje, katere okolica dojema kot neuspešne, neumne, grde…, imajo lahko o sebi zelo dobro samopodobo.

Katerim je bolje v življenju? Če izžarevamo dobro samopodobo, je veliko bolj verjetno, da nas bodo drugi ljudje dojemali kot pozitivne in sposobne osebe.

Pomembno je, da je naša samopodoba pozitivna, a tudi realistična. Občasna kritika nas lahko spodbudi k spremembam, rasti, uspehu, medtem ko nas pozitivna nerealistična samopodoba vodi v samozadostnost, aroganco in doseganje slabših rezultatov. Kot povsod v življenju je tudi pri samopodobi potrebno ravnovesje.

 

Poiščite pomoč pri izboljšanju svoje samopodobe. Več o samopodobi preberite v arhivu člankov