Slaba samopodoba ima lahko uničujoč vpliv na kakovost našega življenja. V njem res ne moremo uživati, če se neprestano kritiziramo zaradi malenkosti, če premlevamo, kaj si drugi ljudje slabega mislijo o nas, če se nimamo radi in zato ne poskrbimo zase tako, kot bi bilo treba in podobno.

A ne smemo si delati utvar. Če imamo slabo samopodobo dvajset, trideset, štirideset let, je utopično pričakovati, da jo bomo popravili v enem ali dveh mesecih, ali celo enem ali dveh tednih. To preprosto ne gre.

Pogosto traja več let in več različnih tehnik, metod in načinov, kako izboljšati svojo samopodobo, da pridemo do rezultatov, ki si jih želimo. Naše trdo delo je na koncu bogato poplačano, saj smo bolj samozavestni, bolj zaupamo vase, izboljšajo se naši odnosi, smo bolj zadovoljni sami s seboj in s svojim življenjem.

7 korakov izboljšanja samopodobe

A nekje je treba začeti in če prekmalu stopimo v najgloblje blato, lahko hitro izgubimo voljo in pogum za nadaljevanje. Začnimo z majhnimi koraki, jih pridno vadimo in postopoma nadgrajujmo.

1. Samokritiko zamenjajmo s spodbudo.

Ko kaj „zafuramo“, nam zelo hitro iz ust zleti „Oh, koza, kakšna zguba sem, da tega ne znam narediti.“ Morda se sliši nedolžno, a ni. Če iz dneva v dan poslušamo take in podobne opazke, začnemo kaj hitro verjeti, da smo res zgube.

V trenutkih, ko bi se običajno grajali, se ustavimo in vprašajmo, kako bi se odzvali, če bi isto stvar naredila naša prijateljica. Zelo verjetno je ne bi nahrulili, da je „blesava krava“, temveč bi ji ponudili oporo in spodbudo, kajne? Podporo in spodbudo ponudimo tudi sebi. Vsi smo samo ljudje in napake so odlična priložnost, da se na njih učimo.

2. Ne primerjajmo se z drugimi.

Ljudje smo si različni. Imamo različne genetske predispozicije, odraščali smo v različnih družinah z različnimi navadami, prepričanji in možnostmi. Ni smiselno se primerjati z vitko sosedo in se obremenjevati s svojo postavo, če smo bili celo življenje debelušni, prav tako kot naši starši. Poleg tega niti ne vemo, zakaj je soseda tako vitka. Morda trpi za motnjami hranjenja ali pa ima kakšne zdravstvene težave, npr. s ščitnico.

Vedno bo nekdo lepši, boljši, bolj pameten, bogatejši od nas. Lahko podležemo frustraciji, ki jo čutimo ob tem, a veliko boljša izbira je, da pozornost usmerimo nase in na svoje dosežke ter zgradimo boljšo samopodobo na njihovi podlagi.

3. Delajmo stvari, ki nas zanimajo.

Ko imamo slabo samopodobo, si običajno ne dovolimo delati stvari, ki nas zanimajo, vsaj ne vseh. Pravimo si: „Kaj boš ti šla na potovanje v južno Ameriko, če pa ne veš niti, kje je Tržič!“ Ali pa: „Le kdo bo tebe hotel poslušati?“ Zaradi takih misli se ne lotimo stvari, ki nas zanimajo, v njih uživamo ali celo blestimo.

Stopimo iz svoje cone udobja in začnimo delati stvari, ki nas veselijo! Večkrat, ko jih bomo počeli, boljši bomo, samozavest nam bo narasla, posledično pa se bo izboljšala tudi naša samopodoba.

4. Bodimo, kar smo…

in se ne pretvarjajmo. Nič ni bolj naporno, kot vzdrževanje neke fasade, neke podobe, za katero menimo, da jo drugi želijo od nas, sami pa čutimo, da ni v skladu s tem, kar smo. Poleg tega začnemo misliti, da takšni, kot smo, nismo v redu.

A smo! V redu smo prav taki, kot smo in prav taki lahko svetu damo največ. Zatorej se prenehajmo pretvarjati in bodimo, kar smo. Da, nekaterim okoli nas to morda ne bo všeč, a mnogim drugim bomo postali zgled. Kar pa je najpomembnejše, je, da se bomo sami končno počutili kot mi.

5. Obdajmo se z pozitivnimi ljudmi.

Negativnosti, ki prihajajo s strani negativno nastrojenih ljudi, lahko močno vplivajo na naše zaznavanje sebe, drugih in sveta. Že tako ali tako imamo dovolj svojih negativnih misli, ni se nam treba ukvarjati še s tujimi.

Veliko bolje se bomo počutili, če se bomo obdali s pozitivno naravnanimi ljudmi, podpornimi ljudmi. Kmalu nas bo zajelo njihovo pozitivno vzdušje, kar se bo odražalo tudi na naši samopodobi. Pravijo, da smo povprečje petih ljudi, s katerimi se najbolj pogosto družimo. Poskrbimo, da bodo to pravi ljudje.

6. Primerno se uredimo.

Morda se sliši nečimrno, a k naši slabi samopodobi lahko prispeva tudi dejstvo, da smo nemarno oblečeni. Ali pa smo oblečeni v oblačila, v katerih se ne počutimo udobno, pa čeprav so zadnji hit mode. Enako velja za pričesko, ličila itd.

Uredimo se tako, da se bomo počutili udobno ter da bo obleka izražala, kdo smo. Tako bomo storili še en majhen korak k boljši samopodobi.

7. Pred spanjem naštejmo 10 stvari, ki so nam všeč na/o nas.

Gotovo si mislite, da kaj tako ezoteričnega ne more prispevati k boljši samopodobi. Bili bi presenečeni! Naštevanje lastnosti in stvari, ki so nam všeč o nas oz. na nas, nas silijo, da se osredotočimo na svoje pozitivne lastnosti in prednosti. Ko sprevidimo, da imamo tudi te, se začne naša samopodoba izboljševati.

Sprva bomo morda težko našli deset stvari, ki so nam všeč na/o nas, a vztrajajmo. Sčasoma jih bomo našli hitreje in lažje. Bolj, kot se bo seznam daljšal, bolj se bo krepila naša samopodoba.

Brez muje se še čevelj ne obuje in brez vaje se tudi naša samopodoba ne bo izboljšala. Redno izvajanje teh korakov pa bo ustvarilo trden temelj, na katerem bomo lahko zgradili podobo o sebi, kakršno si želimo.

Poiščite pomoč pri izboljšanju svoje samopodobe. Več o samopodobi preberite v arhivu člankov