eft-tapkanje

Tapkanje: Kako izvajamo EFT za izjemne rezultate

Pričujoči prispevek Kako izvajamo EFT tapkanje za izjemne rezultate je nadaljevanje prispevka POZOR: Ta metoda vam lahko spremeni življenje.

Toliko krasnih stvari sem že povedala o tapkanju, zato vas gotovo zanima, kako lahko metodo uporabite tudi sami, kajne? Kmalu vam razkrijem, še prej pa naj vas opozorim, da samo izvajanje metode izgleda… Čudno. Smešno. Gotovo se boste ob izvajanju počutili neumno, vsaj na začetku. V nekem trenutku boste celo oponašali opico!

Naj vas vse to ne odvrne od nadaljevanja. Zapomnite si, počutiti se neumno ne pomeni, da ste neumni tudi v resnici. Ker se učite EFT-ja in drugih tehnik, ki vam lahko pomagajo k boljšemu življenju, ste celo zelo pametni.

PRENESITE SI LETAK Z EFT TOČKAMI IN NA KRATKO POVZETIM POSTOPKOM TAPKANJA.

letak_EFT točke_osnovni recept

Osrednji del EFT-ja je tako imenovani osnovni recept. Sestavljen je iz petih preprostih korakov:

  1. določimo problem,

  2. ocenimo njegovo intenzivnost,

  3. oblikujemo afirmacijo,

  4. izvedemo zaporedje tapkanja,

  5. testiramo intenzivnost problema.

Spoznajmo jih.

Korak 1: DOLOČITEV PROBLEMA

Izberite problem, na katerem želite delati. No, dajte ga kar takoj, da se naučimo tapkanja na izkušnji. Za začetek naj bo nek lažji problem, razreševanja destruktivnih družinskih vzorcev se lahko lotite kasneje. Na primer, v službi ste pod stresom, ker se je naenkrat nakopičilo preveč dela in imate občutek, da vam voda teče v grlo.

Problem čimbolj natančno opredelite. Če rečete:“Voda mi teče v grlo,“ je ta izjava preveč splošna. Kaj je razlog za ta občutek? Kaj se je zgodilo? „Zaradi nakopičenega dela sem v stresu in imam občutek, da mi voda teče v grlo.“

Lahko tudi določite, kje v telesu čutite ta občutek. „Zaradi nakopičenega dela sem v stresu in imam občutek, da mi voda teče v grlo. Občutim cmok v grlu.“ Ima ta cmok kakšno barvo? Če ne, je tudi v redu.

Korak 2: OCENA INTENZIVNOSTI PROBLEMA

Osredotočite se na izbrani problem in ocenite njegovo intenzivnost. Kako neprijetno vam je ob misli na ta problem? Ocenite problem na lestvici od 0 do 10, kjer 10 pomeni, da je problem tako grozen, da bi najraje pobegnili stran od njega, 0 pa pomeni, da vam misel na problem ne predstavlja nobene stiske.

Ne obremenjujte se s tem, ali ste pravilno ocenili intenzivnost. Niste na šolskem testu. Številka je vaša subjektivna ocena in je namenjena le spremljanju vašega napredka. Sledite svoji intuiciji.

Korak 3: OBLIKOVANJE AFIRMACIJE

Vsako novo zaporedje tapkanja začnete z izgovarjanjem afirmacije. Uporabite jo, da se spravite v stanje, katerega želite odpraviti. Sestoji iz dveh delov – pripoznanje problema in sprejemanje same oz. samega sebe problemu navkljub. Gre nekako takole:

Čeprav ____(poimenujete problem, kot smo ga določili v 1. koraku)____, se popolnoma in globoko sprejemam.

Naš primer bi šel nekako takole: „Čeprav sem v stresu zaradi nakopičenega dela in imam občutek, da mi voda teče v grlo, se popolnoma in v celoti sprejemam.“

Včasih se težko sprejemamo zaradi problema, ki ga imamo. Če je tudi pri vas tako, lahko drugi del nadomestite z“…, sem kljub temu v redu,“ ali „…, se imam kljub temu rada oz. rad.“

Nujno je, da je afirmacija oblikovana kot negativna trditev. Navsezadnje, to je resnica, kajne? Res ste v stresu. Prav to neprijetno občutje vam povzroča težave in tega občutka se želite znebiti. Nima smisla lagati sami oz. samemu sebi, saj se vam bosta telo in um uprla. Morda ste zaskrbljeni zaradi osredotočanja na negativno. Brez potrebe, saj se boste na negativno osredotočali le kratek čas, ob tem pa ves čas tapkali, s čemer boste neprijetne občutke nevtralizirali.

Afirmacijo izgovorite trikrat zaporedoma, medtem pa ves čas s konicami ene roke tapkate po karate točki druge roke. Karate točko najlažje najdete, če si predstavljate, da s karate udarcem udarite po mizi. Mesnat del dlani, s katerim se dotaknete mize, je karate točka.

Korak 4: TAPKANJE

Se spomnite, ko sem omenila, da boste pri izvajanju EFT oponašali opico? No, sedaj jo boste.

Najprej določite svoj opomnik. To je kratka fraza, dolga besedo ali dve, ki vas opominja na problem, na katerem delate. Na primer, „ta stres“, „nakopičeno delo“ ali „voda v grlu“. Medtem, ko na glas izgovarjate svoj opomnik (lahko uporabite vse tri, da malo popestrite tapkanje), s konicami prstov nalahno potapkate po EFT točkah – vsako približno 5 – 7-krat. Ne obremenjujte se s štetjem, tapkajte toliko časa, kot izgovarjate opomnik. Točke so: 

1. Vrh glave (VG) – najvišja točka na glavi;

2. Obrv (OB) – ob nosu, kjer se začne obrv;

3. Ob očesu (OO)na zunanji strani očesa na koščenem delu;

4. Pod očesom (PO) – pod šarenico na koščenem delu;

5. Pod nosom (PN) – med nosom in zgornji ustnico;

6. Brada (BR) – v gubi med spodnjo ustnico in brado;

7. Ključnica (KL) – na stičišču ključnice, prsnice in prvega rebra (točko boste lažje zadeli, če boste po predelu tapkali z dlanjo ali pestjo);

8. Pod nadlahtjo (PNa) – približno štiri prste pod podpazduho na bočnem delu, tam, kjer poteka trak od nedrčka.

Tapkate lahko na katerikoli strani telesa, z levo ali desno roko ali celo obema. Med tapkanjem lahko tudi menjate strani, pozorni bodite le na to, da potapkate vsako od osmih točk.

Korak 5: TESTIRANJE INTENZIVNOSTI

Ko zaporedje dvakrat ali trikrat ponovite, globoko vzdihnite in izdihnite. Pozornost usmerite vase in si prikličite problem. Kaj opazite? Ali je vse enako? Je kaj drugače? So med tapkanjem na površje priplavale kakšne misli, občutki, čustva? Zopet ocenite intenzivnost problema na lestvici od 0 do 10. Koliko je sedaj?

Medtem, ko izvajate tapkanje, se lahko zgodi ena od treh stvari, in sicer intenziteta problema lahko pade, lahko ostane enaka, ali pa naraste. Vsi trije rezultati so v redu. Da, tudi, če intenzivnost naraste. To je celo odlična novica, saj pomeni, da ste našli še en problem, katerega se boste lahko lotili kasneje in se čustveno osvobodili pred njim. Osnovni recept ponavljajte toliko časa, dokler ne dosežete ničle.

Da ne pozabim. Med izvajanjem EFT pijte dovolj vode, saj njena prevodnost pomaga pri samem procesu tapkanja.

Možnosti za tapkanje

Čeprav že osnovni recept prinaša izjemne rezultate, pa predstavlja le trohico tega, kar EFT tapkanje v resnici zmore. Če se vam je zataknilo in se problem nikakor noče premakniti, boste morali poseči po bolj naprednih EFT tehnikah ali se posvetovati s certificirano oz. certificiranim EFT izvajalko oz. izvajalcem.

Tehnik se lahko brezplačno naučite na spletni strani ustanovitelja EFT-ja Garyja Craiga (v angleščini). Tam boste našli tudi vrsto videov, ki vas bodo vodili skozi celotni proces. Tečaji in delavnice, na katerih se lahko naučite naprednih tehnik, potekajo tudi pri nas, obstaja pa tudi nekaj tapkalskih skupin, ki se redno srečujejo.

Možnosti za učenje in utrjevanje tapkanja je veliko, pomembno je le, da vztrajate pri razreševanju problemov enega za enim. Čez čas boste opazili, da se boste bolje počutili, lažje odreagirali in se hitreje pobrali tudi v stresnih situacijah, na katere niste neposredno tapkali. Zato je ta metoda res čudežna!

PRENESITE SI LETAK Z EFT TOČKAMI IN NA KRATKO POVZETIM POSTOPKOM TAPKANJA.

letak_EFT točke_osnovni recept

Ste poskusili tapkati? Kako vam je šlo? Delite z nami svojo izkušnjo! 

Posted in Tehnike.

One Comment

  1. Pingback: POZOR: Ta metoda vam lahko spremeni življenje | Projekt Življenje

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja