Osrednji del EFT-ja je tako imenovani osnovni recept. Sestavljen je iz petih preprostih korakov:

  1. določimo problem,

  2. ocenimo njegovo intenzivnost,

  3. oblikujemo afirmacijo,

  4. izvedemo zaporedje tapkanja,

  5. testiramo intenzivnost problema.

PRENESITE SI LETAK Z EFT TOČKAMI IN NA KRATKO POVZETIM POSTOPKOM TAPKANJA!

 letak_EFT točke_osnovni recept

Korak 1: DOLOČITEV PROBLEMA

Izberemo problem, na katerem želimo delati. Na primer, v službi smo pod stresom, ker se je naenkrat nakopičilo preveč dela in imamo občutek, da nam voda teče v grlo.

Problem čimbolj natančno opredelimo. Če rečemo:“Voda mi teče v grlo,“ je ta izjava preveč splošna. Kaj je razlog za ta občutek? Kaj se je zgodilo? „Zaradi nakopičenega dela sem v stresu in imam občutek, da mi voda teče v grlo.“

Lahko tudi določimo, kje v telesu čutimo ta občutek. „Zaradi nakopičenega dela sem v stresu in imam občutek, da mi voda teče v grlo. Občutim cmok v grlu.“ Ima ta cmok kakšno barvo? Če ne, je tudi v redu.

Korak 2: OCENA INTENZIVNOSTI PROBLEMA

Osredotočimo se na izbrani problem in ocenimo njegovo intenzivnost. Kako neprijetno nam je ob misli na ta problem? Ocenimo problem na lestvici od 0 do 10, kjer 10 pomeni, da je problem tako grozen, da bi najraje pobegnili stran od njega, 0 pa pomeni, da nam misel na problem ne predstavlja nobene stiske.

Ne obremenjujmo se s tem, ali smo pravilno ocenili intenzivnost. Nismo na šolskem testu. Številka je naša subjektivna ocena in je namenjena le spremljanju našega napredka. Sledimo svoji intuiciji.

Korak 3: OBLIKOVANJE AFIRMACIJE

Vsako novo zaporedje tapkanja začnemo z izgovarjanjem afirmacije. Uporabimo jo, da se spravimo v stanje, katerega želimo odpraviti. Sestoji iz dveh delov – pripoznanje problema in sprejemanje samih sebe problemu navkljub. Gre nekako takole:

Čeprav ____(poimenujemo problem, kot smo ga določili v 1. koraku)____, se popolnoma in globoko sprejemam.

Naš primer bi šel nekako takole: „Čeprav sem v stresu zaradi nakopičenega dela in imam občutek, da mi voda teče v grlo, se popolnoma in v celoti sprejemam.“

Včasih se težko sprejemamo zaradi problema, ki ga imamo. Če je tako, lahko drugi del nadomestimo z“…, sem kljub temu v redu,“ ali „…, se imam kljub temu rada.“

Nujno je, da je afirmacija oblikovana kot negativna trditev. Navsezadnje, to je resnica, kajne? Res smo v stresu. Prav to neprijetno občutje nam povzroča težave in tega občutka se želimo znebiti. Nima smisla lagati samim sebi, saj se nam bosta telo in um uprla. Morda smo zaskrbljeni zaradi osredotočanja na negativno. Brez potrebe, saj se bomo na negativno osredotočali le kratek čas, ob tem pa ves čas tapkali, s čemer bomo neprijetne občutke nevtralizirali.

Afirmacijo izgovorimo trikrat zaporedoma, medtem pa ves čas s konicami ene roke tapkamo po karate točki druge roke. Karate točko najlažje najdemo, če si predstavljamo, da s karate udarcem udarimo po mizi. Mesnat del dlani, s katerim se dotaknemo mize, je karate točka.

Korak 4: TAPKANJE

Najprej določimo svoj opomnik. To je kratka fraza, dolga besedo ali dve, ki nas opominja na problem, na katerem delamo. Na primer, „ta stres“, „nakopičeno delo“ ali „voda v grlu“. Medtem, ko na glas izgovarjamo svoj opomnik (lahko uporabimo vse tri, da malo popestrimo tapkanje), s konicami prstov nalahno potapkamo po EFT točkah – vsako približno 5 – 7-krat. Ne obremenjujmo se s štetjem, tapkamo toliko časa, kot izgovarjamo opomnik. Točke so: 

1. Vrh glave (VG) – najvišja točka na glavi;

2. Obrv (OB) – ob nosu, kjer se začne obrv;

3. Ob očesu (OO) – na zunanji strani očesa na koščenem delu;

4. Pod očesom (PO) – pod šarenico na koščenem delu;

5. Pod nosom (PN) – med nosom in zgornji ustnico;

6. Brada (BR) – v gubi med spodnjo ustnico in brado;

7. Ključnica (KL) – na stičišču ključnice, prsnice in prvega rebra (točko boste lažje zadeli, če boste po predelu tapkali z dlanjo ali pestjo);

8. Pod nadlahtjo (PNa) – približno štiri prste pod podpazduho na bočnem delu, tam, kjer poteka trak od nedrčka.

Tapkamo lahko na katerikoli strani telesa, z levo ali desno roko ali celo obema. Med tapkanjem lahko menjamo strani, pozorni bodimo le na to, da potapkamo vsako od osmih točk.

Korak 5: TESTIRANJE INTENZIVNOSTI

Ko zaporedje dvakrat ali trikrat ponovimo, globoko vdihnemo in izdihnemo. Pozornost usmerimo vase in si prikličimo problem. Kako je sedaj? Kaj opazimo? So med tapkanjem na površje priplavale kakšne misli, občutki, čustva? Zopet ocenimo intenzivnost problema na lestvici od 0 do 10. Koliko je sedaj?

Medtem, ko izvajamo tapkanje, se lahko zgodi ena od treh stvari, in sicer:

  • intenziteta problema lahko pade,
  • lahko ostane enaka ali pa
  • naraste.

Vsi trije rezultati so v redu. Da, tudi, če intenzivnost naraste. To je celo odlična novica, saj pomeni, da smo našli še en problem, katerega se bomo lahko lotili kasneje in se čustveno osvobodili od njega. Osnovni recept ponavljajmo toliko časa, dokler ne dosežemo ničle.

Med izvajanjem EFT pijemo dovolj vode, saj njena prevodnost pomaga pri samem procesu tapkanja.

 

Možnosti za prakticiranje in učenje EFT

Čeprav že osnovni recept prinaša izjemne rezultate, pa predstavlja le trohico tega, kar EFT v resnici zmore. Če se vam zatakne in se problem nikakor noče premakniti, se posvetujte s certificirano oz. certificiranim EFT izvajalko oz. izvajalcem.

Tehnik se lahko brezplačno naučite na spletni strani ustanovitelja EFT-ja Garyja Craiga (v angleščini). Tam boste našli tudi vrsto videov, ki vas bodo vodili skozi celotni proces. 

Tečaji in delavnice, na katerih se lahko naučite tehnike, potekajo tudi pri nas, obstaja pa tudi nekaj tapkalskih skupin, ki se redno srečujejo.

Možnosti za učenje in utrjevanje tapkanja je veliko, pomembno je le, da vztrajate pri razreševanju problemov enega za enim. Čez čas boste opazili, da se boste bolje počutili, lažje odreagirali in se hitreje pobrali tudi v stresnih situacijah, na katere niste neposredno tapkali. 

letak_EFT točke_osnovni recept

Več o EFT preberite v arhivu člankov